9 december 2012

tiden räcker inte till

Just nu känns det som tiden inte riktigt räcker till.
Julstress kanske nån skulle kalla det men nej, stressad är jag inte, jag har bara ett problem 24 timmar i dygnet är just nu för lite för mig. Arbetet tar sin tid, barnen sin, julen sin, hunden sin...min egentid känns som den har jag fått lämna nu en tid och ändå räcker inte tiden till.

Hur gör folk, hur hinner de med allt?

Hade ju tänkt börja blogga lite mera aktivt, men när skall jag hitta den tiden då man knappt hinner sitta ner framför datorn före man hör nån skrika mamma, mammaaa, maaaammmmmaaaaaa!!!!
känner sig lite som askungen, hela tiden är det nån som skriker efter en och nått som skall göras. Jag blir nog aldrig klar till balen!

Tänk om man skulle kunna ha en sån off knapp. Tänk att få tynga på den och tiden bara stod stilla runt omkring en, då skulle man kunna tynga på den och dricka en kaffe kopp i lugn och ro, skriva lite på bloggen eller varför inte gå på wc i lugn och ro utan att höra : maaammmmmaaaaa.....

Kanske skulle önska sig en sån av tomten.

Under tiden jag nu suttit och skrivit detta ( 5 min) har hunden hunnit äta upp en kalle anka, så snabbt går det. Så vitt jag vet har dock barnen inte hunnit med nått bus ännu, men jag har ju inte ögon i köket så det kan ju se ut som en bomb slagit ner där....utan att jag vet det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar