1 maj 2012

Folkvagn och dunka dunka

Glada Vappen på er - jag lever nog

Idag blir det att sätta sig i folkvagnen - ja eller Bubblan med ett annat namn. Nått man måste göra varje 1 maj. Dock kan jag ju säga att det är två år sedan min bubbla rullade på 1 maj. Förra året var min pärla under renovering och målning, och blev klar först till midsommar. Men i år åter upptar vi traditionen att köra runt i det soliga vår vädret med min lilla bil.

Dagens anhalter kommer att bli en sväng till stan - sedan Kuni och Pias och Ronnys blivande hus för lite picknick med några vänner och sedan middag vid Nabben i Maxmo med ännu ett annat gäng vänner. Full späckad dag kan man säga.



Min Pärla - dock är foto från förra sommaren men såhär ser den ut i alla fall.
dagen till ära har vi satt på tak ställningen och tagit med en "ratt kälke" från ja 1965 kanske???

Så om ni ser en röd bubbla med en sån på taket så vet ni att Röda faran for förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar