20 september 2011

Dopet närmar sig

Jerrys dop närmar sig, håller på och städar upp huset nu (skall ha dopet hemma )...dopet är på söndag (25/9) och just nu känns det som jag inte riktigt hinner med. Borde baka, fixa kläder, städa m.m och så har man blitt förkyld och Jerry sover sämre än någonsin, vaknar typ med 1- 2 timmars mellan rum. Kanske han också har ont i halsen.

Fick i alla fall övertalat min mamma att "fixa/sy" några små hål på dop klänningen och stryka den (klänningen är över 100 år gammal, syddes till min mammas morfars dop) känns skönt, min mor var dock måttligt glad, inte världens lättaste att stryka nått som är så skört att det nästan går sönder då man tar på den. Hoppas Jerry inte spyr på den eller nått dylikt.

Sen hade min far varit och hämtat "godis skålen" från min farmor, vi skall ha den som dopfunt. Nått fixat i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar