19 september 2011

välkommen (NOT) ont i halsen

Trodde nästan att jag skulle klara mig, ha ha hur dum får man bli?
Varför skulle jag klara mig från att få ont i halsen och sedan bli förkyld på riktigt. De övriga i familjen (Ebba och min man) har varit och är förkylda, men jag och Jerry hade tills nu klarat oss. Men igår kväll då slog ONT I HALSEN till. . . . =(

Nu sitter jag här och känner hur sträv jag är i halsen och bara väntar på när den riktiga förkylningen skall komma på. Jag har inte ork och tid att vara förkyld nu. Orkar inte med detta då jag skall kliva upp med Jerry om nätterna. Sen kommer han ju säkert att också få förkylningen och då blir det bara mera gnäll och pip.

Varför måste det finnas saker som förkylning? Finns bara en "lätt" sjukdom jag gillar ännu sämre och det är spy sjukan. . . . .jag säger bara BLÄÄÄÄÄÄ för att vara sjuk, men det hör nog hösten till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar