28 september 2011

otur eller bara livet som jävlas

Skulle egentligen redan igår ha behövt ta mig till butiken och handla mat. Kylskåpet ekar det i då man öppnar dörren förutom några lådor med mocka rutor och andra bakverk som lämnat från helgen. Dock lever man ju på det också i nödfall men jag tror hälsofaktorn inte är så god med att äta mocka ruta till morgonmål, lunch, mellanmål och kvälls mat.

Har nu då fortfarande inte fått handlat och lär inte få det i första taget heller, först konstatera Jens att hans bil inte starta ??? vad det nu kan vara för fel på den nu då? Sedan skall han köra Bubbla för jag behöver slippa och handla idag. Då har Bubblan ingen ström för ackun e tom ---> startar inte, pga att ingen kört med den på lååååång tid, klart min pärla till bil blir sur och inte vill samarbeta när ingen tar hand om den.


Detta resulterar i att Jens tar den bil jag skulle ha då jag skulle och handla. Så nu har jag ingen bil att köra med och jag tänker inte gå 6 km till närmaste butik och storhandla och sedan gå 6 km tillbaka. Nå lika bra det att jag inte slipper och handla idag för annars skulle jag måsta bära både bebis och matkassar över en uppgrävd infart. Då det nu står en stor grävmaskin och gräver av vägen in till gården vår för att få ner några vatten rör som skall leda till grannens hus.


Lika bra att bara dra täcket över huvudet och försöka sova bort hela dagen, får ju ändå inte sova på nätterna, inte mera än 1-2 timmar åt gången i alla fall. Härligt liv man har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar