8 januari 2012

Att hinna med

Tiden börjar komma ifatt en nu då Jerry blir 1/2 år. Snart måste man återgå till "vardagen" så som den var före man blev mammaledig. Visst just nu lever jag i min min nuvarande vardag men ack så fort det kommer att gå tills jag måste återgå till min gamla vardag och arbetet.

Vet inte riktigt hur jag skall förhålla mig till den vardagen, jag hinner ju knappt med nu som det är. Hur skall man hinna med allt då man börjar arbeta 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan? Jag kan inte fatta att man på nått konstigt vis skall hinna med det också.

Jag vet att den dagen jag återgår till arbetet kommer det att vara med både fasa och förtjusning. Tänk vad roligt att få arbete på nytt, se alla arbetskamrater, "vara med på nytt" veta vad alla gör m.m skratta på kaffe pauserna ja måst jag tillägga nått? På samma gång kommer det att vara med fasa, hur skall jag hinna, stressen som kommer, nog är det skönt att vara hemma och få ta dagen som den kommer.

Slutsats: Jag vill vara hemma men jag saknar det sociala biten kring arbetet, för att inte tala om den ekonomiska biten. Men det är ju en stund ännu som jag får vara hemma. SKÖNT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar