14 januari 2012

Vatten

Vatten eller som det på vintern förekommer som SNÖ är ett av de finaste elementen som finns. Eller så är det kombinationen mellan flera av dem men ni måste hålla med om att snö är nått speciellt.

Tänk vatten kan byta skepnad totalt. Från att vara nått fint klart, genomskinligt - grön blått som man inte kan hålla i utan att det rinner bort om man inte stänger in det i en skål eller ett glas kan det bara byta skepnad genom att temperaturen blir en annan och ta en helt annan form. En form av nått vitt som kan vara allt från kladdigt och blött till nått så fint som bara virvlar runt.

Jag kan inte annat säga en att jag är imponera av hur naturen fungerar.

Igår jag ute i blåsten och snöyran och försökte fånga lite av denna fantastiska snö på bild, samtidigt som jag prövade min nya kamera.







Kanske bjuder på flera snö bilder efter denna dag, var ju inte direkt en lugn natt i natt. Så jag kan tänka mig att landskapet där ute har förändrats ....över en natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar