31 januari 2012

Sista dagen denna månad

Hallå vart tar tiden vägen? Sista januari? det var ju just jul och nu byter vi just månad på nytt och det blir februari. Hur fort skall inte den månaden gå då den är mycket kortare än de övriga.

jag får ju nästan ångest över hur tiden bara rinner iväg. Snart är min mamma ledighet slut och jag måste börja fundera på att antingen leva på "existens" minimum ....(hem vårdstödet är inte så stort) eller återgå till arbetet.

Vadå det är ju som att välja mellan pest och kolera. Men jag ser ett ljus i tunneln. Att jag fick chansen att pröva på nått som kan hjälpa till så jag får vara hemma längre. Nått som är lite som en hobby men ändå ett arbete. Nämligen att sälja Meandi barn och vuxen kläder.

Får nu bara se hur det går och om jag trivs med det. Tyckte i alla fall att det var roligt i lördags då jag höll min allra första meandi demonstration någonsin.

Tiden får utvisa när jag slutar vara mamma ledig och när jag återgår till mitt vanliga arbete men just nu trivs jag så otroligt bra med mitt liv och att vara ledig så jag vill absolut inte börja arbeta på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar