26 januari 2012

UTMANINGEN

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?

10 år sedan? öh året var 2002....hm jag studerade och som många andra jobbade jag på sidan av för att överhuvudtaget överleva =)

2. Vad gjorde du för ett år sedan?

Var gravid i vecka 20 typ och väntade på att gå på mammaledigt och få bli mamma på nytt. Jo och så påbörjade jag min förmans skolning som nu ligger på is under min ledighet.

3. Fem snacks du gillar?

Kan bara säga sött är gott, GODIS i alla de former....måste jag laga en lista? bara fem? Choklad, lakrits, sura hårda godisar typ UFO, alla andra godisar utom (salt/söta typ Snickers) och så Glass i stora lass.

4. Fem sånger du kan hela texten till?

Ha denna var såååå enkel jag kan inte texten till fem sånger.... tror jag kommer upp i tre! Imse vimse spindel, Bä bä vita lam och Det var en gång en krockodil

5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär?

Hålla det hemligt. Betala bort lånen och köpa en villa och en ny båt och en wakeboard (hur jag nu skulle lyckas med nummer ett och detta på samma gång vet jag inte men i alla fall). Bjuda alla mina nära vänner på en resa någonstans tillsammans bara för att det skulle vara roligt. Anställa en person som skulle städa och sköta om mitt hus så jag kunde göra roligare saker än det, typ inreda då jag nu skulle ha pengar att köpa alla dessa fina inredningsprylar som finns över allt. Sedan skulle jag troligen donera/ ge ett bidrag till Carpella och bygget av den nya Lokalin, det skulle alla ungdomar (och äldre) i byn ha nytta av.


6. Fyra dåliga vanor?

Gå in på FB minst 1 gång /dag om så bara för 1 minut, gnälla på min man för småsaker fast jag egentligen inte borde....vem f-n bryr sig egentligen om såna bagateller jag ibland stressar upp mig över...Svar: Jag men bara ibland. Pratar ofta för ofta och för mycket - bra ibland men inte alltid. Sen måste jag nog skriva att jag är en liten godis råtta...fast jag inte vill medge det alltid.


7. Fem saker du gillar att göra?

Åka bräda, vara på sjön och på villan, "arbeta" på Carpella, vara med mina barn (dock finns det ju gånger då man bara MÅSTE få göra nått annat) .... och till sist ligga på soffan och göra inget alls då jag är riktigt trött.


8. Fem saker du aldrig skulle köpa, eller klä dig i?

Nått i nummer xxs som skulle vara flera nummer för litet åt mig. Man ser inte klok ut i för små kläder.
Sedan skulle jag nog inte köpa nått bara för att det är ett märke som är inne. Jag köper kläder - saker jag tycker är snygga och framför allt bekväma vare sig dom är från Halpa Halli eller om det står Peak på dem.
Jag skulle nog inte heller lägga på mig/köpa "en gångs kläder" om det skulle komma såna, med ett undantag - kan möjligen tänka mig att använda en en gångs regnrock i det läget att jag inte har med mina vanliga regn kläder.
Åh bara tre ännu.....

9. Fem favoritleksaker?

leksaker...vad är en leksak? kameran, snowboarden, telefon......öh tre måste vara mitt tal det tar liksom stop där


10. Personer jag vill se göra den här utmaningen?

Alla som läser min blogg men kanske speciellt andra bloggare:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar