19 januari 2012

Dålig på att uppdatera

Jag har varit otroligt dålig på att uppdatera min blogg. Detta av många orsaker men dom kan sammanfattas med ett par ord JAG HAR INTE HUNNIT.

Nå vad har hänt?

Jo vi har börjat med babysim och mamma-barn gymnastik. Vilka båda har varit både skönt och roligt att gå på.

Babysimmet är i Tropiclandia. Roligt men lite för "råddigt" och stökigt i duschen och omklädningsrummet. Kommer inte ihåg att det skulle ha varit sådär då vi simmade med Ebba då hon var liten. Men man brukar ju säga att det var bättre förr. Kanske det stämmer här.

Jerry gillade dock simningen otroligt mycket i alla fall nu första gången. Det återstår att se om det var bara första gången eller om han tycker lika mycket om det denna inkommande söndag.

Mamma-bebis gymnastiken är i Botniahallen på tisdagar. En bra träningsform då man inte har tid/möjlighet att träna på samma sätt som före man fick sin lilla knodd. Nu tänker ni vadå träning? Jo kan säga att antingen har jag otroligt dåliga muskler efter graviditeten eller så är träningen effektiv, jag är sååå sju i musklerna. Tänkte inte klara av den normala bodygympan jag går på dagen efter då vi gjort muskelövningar och använt bebisarna som tyngd i mamma-bebis gymnastiken. Så detta kan jag rekommendera åt alla mammor runt Vasa trakten.

Sen har jag varit på X antal mamma-bebis träffar. Det är bråda dagar då man är mammaledig =)

Sen har jag fått höra goda nyheter .... mera bebisar på kommande. Åh vad glad jag blir, det var på tiden, denna nyhet har jag väntat länge på. Vill bara säga GRATTIS!

1 kommentar: