13 januari 2012

Nu ä det VINTER där ute

Nu kan man konstatera att det nog är vinter där ute. Då jag klev upp idag och skulle kolla ut genom fönstret var det inte bara sådär att vända på huvudet och kolla....jag såg bara vitt.


Under natten har det utanför dessa fyra väggar varit snöstorm utan min vetskap. Hur man nu kan missa det då man är uppe en gång i timmen med lillfisen. Måste skylla på att jag varit trött.

Snöovädret tycks inte ha nån tanke på att avta. Vinden virvlar runt snön och man skulle bara vilja sitta inne under en gosig filt och ha en tänd brasa att se på och känna värmen från. Nått som katterna också tycker.


Vardagen kommer dock snabbt mot en då man före man kan tända på brasan måste ta sig ut till vedlidret och hämta in veden.

Får nog spara myset framför brasan tills ikväll. Dottern skall hämtas från skolan, kan ju inte ha henne att gå hem i detta väder. Så då jag ändå måste ta mig utanför dörren kan jag lika gärna ta och sticka in på kaffe till en god vän som säkert är lika insnöad som jag är.

Så nu skall jag packa ihop mina saker och pylta på både mig och Jerry vinterkläderna, gräva fram bilen och hoppas på att kaffet smakar gott då vi kommer fram.

så bjuder jag på ännu en vinterbild....vårt tvättsnöre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar