29 januari 2012

Ibland är det bra att ha en svärfar

Ja eller för min del är det nog det mest hela tiden men för nån dag sedan då vi var och hälsa på gick han efter en plastväska full av skatter så då var det speciellt bra att ha en svärfar.

Skatter i form av solglasögon han fått tag på gratis vi arbetet. Vill ni ha nått par så ta jag kan ändå inte använda dem, då jag måste ha styrka i dem sa han.

Jo solglasögon det är just en sån sak jag behöver. Har ett par som jag köpte för två år sedan för kanske 15 euro på en ABC station, då vi körde bil upp mot fjällen bara för att jag måste ha ett par just då.

Nå man kan lugnt säga att dessa "skatter" som min svärfar hade i påsen spelade i en annan klass än de två år gamla extrapris solglasögonen jag har haft. Då vi hällde ut glasögonen på bordet dök namn som Miss Sixty, Ralf Lauren och Dolce Gabbana upp.

Jag är ju inte nån "märkes" människa och bryr mig egentligen inte om nån sak har ett visst märke eller inte eller om den är "äkta" eller inte. Men jag måste onekligen säga att då man står och håller i ett par solglasögon som kostar runt 200 euro och nån ger bort dem åt en bara sådär så säger man inte Nej.

Jag hitta ett par som passa bra på mig och bestämde mig för att dom vill jag ha. Tack svärfar för dom =D

Ebba och Jerry hitta också var sitt par men mannen han får nöja sig med att fortsätta använda sina "gamla" extrapris brillor för i "skatt påsen" fanns det inte nått par som passa honom, synd.

Här en bild på dom jag valde. Märke D&G, mina första och troligen sista märkes brillor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar