23 november 2011

2 X Bebis och 2 X Mamma på besök

och storstädning inför julen påbörjad, detta är dagens program

Dagens program har varit att först fortsätta Lilla - Stora juls storstädningen jag påbörjat. Har hittat alla möjliga roliga och icke roliga överraskningar. Det var bland annat ingen rolig överraskning som jag fann ovanpå köksskåpen. Fett och damm i en salig blandning, inte alls lätt att få bort. Ena sidan av högskåpen hade jag dock varit smart på, hade lagt glad wrap på skåpet så det var bara att ta bort och byta ut. Ett smart tipps till er som inte redan känner till detta. Ett så kallat husmodersknep ! Vet dock inte varför jag inte lagt glad wrap på den andra högskåps raden??? Kan glad wrapen möjligen tagit slut eller har jag mist förståndet mitt i min förra städning. Ja vem vet?

Mitt i städningen skall man väl säga hade vi Mamma - Barn träff här hos oss. Mitt i pga att jag nu måste fortsätta städningen för jag är ju långt från klar. Nå men tillbaka till träffen. Hade alltså 2 x Bebis + 2 x mamma på besök och det var = en lyckad mamma - barn träff. Vi åt smörgåsar, drack kaffe ( vanligt inte Latte he he )och åt kaka som jag bakat. En chokladkaka som jag velat pröva på sedan jag hittade receptet kring farsdag. God var den och det är knappast sista gången jag bakar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar