13 november 2011

Farsdag

Idag är det farsdag. Jag är inte så mycket för att ge presenter på såna här dagar, nått smått som choklad, en blomma eller dylikt brukar vi ju nog föra till mommo/moffa/fammo och faffa men inget destu mera. Tror dom uppskattar mera att man kommer på besök än själva presenten.

Nå i år har jag i alla fall pysslat lite med mina barn, tycker om såna presenter dom är mera personliga. En present som är väl uttänkt att passa en viss person eller en egen händigt lagad present är i mina ögon mera värld en något man köper ur vilken affär som helst.

Lite historia om presenten, då Ebba var liten alltså som Jerry är nu laga jag (vi) tillsammans första farsdags presenten En t-skjorta som det stod Pappa på och sen tryckte vi hennes fötter på den. Han har kvar de ännu efter 7 år. Här bild på den:


Nu till detta års farsdags present. Tänkte att då vi nu fått en till att jag skulle uppdatera skjortan. Så vi laga en ny och den blev såhär:


Fötterna är Jerrys och handen Ebbas. Vi valde färgerna svart och gul denna gång, skulle egentligen ha samma färger men på butiken jag köpte färgerna höll de på att byta leverantör (typiskt då man behöver nått en gång vart 7 år så håller de på och byter just då). Det fanns i vilket fall som helst inte vit denna gång så jag måste ta en annan färg och valde då gul. Gult som i Omar godis asken som han också skall få. Han gillar dom godisarna jätte mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar