20 november 2011

Börjat julpyssla

Fast det bara varit minus grader nån enstaka dag och gräset är nästan lika grönt som på sommaren är det bara att konstatera att det nu är 1 vecka kvar till lilla jul. Så nu har jag påbörjat mitt jul pyssel.

Inte stort men litet, kom på att jag inte har några riktigt fina "juliga" kudd överdrag till soffkuddarna, så nu har jag börjat sy nya. Kanske inte jätte "juliga" men i alla fall röda och i samma tyg som gardinerna jag brukar ha upp till jul. Tyget som jag säkert då jag sydde gardinerna menade att jag skulle sy kuddar av har bara legat i skåpet flera år fram till nu då jag rotade fram det och satte mig vid symaskinen.

såhär blev resultatet av första kudden



som sagt inte jätte juliga och dom går säkert lika bra att ha till påsk men jag är nöjd med min nya "jul kudde". Nu är det bara att hoppas att jag lyckas lika bra med nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar