27 november 2011

Obalans

Efter att vår äldsta kisse dog förra vårvintern har det varit obalans i systemet med de två övriga. De två övriga katterna har liksom fortfarande inte bestämt vem som bestämmer. Förut var det ju såklart Molgan (han som gick bort) som bestämde.

Vi lever fortfarande i en daglig kamp om vem som skall bestämma. Egentligen är det nog Gizmo, den mellersta katten. Men han är så menlös och visar int var skåpet skall stå åt vår yngsta kisse Findus.

Så nu håller Findus på med en revolt och försöker ta makten av Gizmo. Det är alltså massa springas, morras, hoppas, fräsas, ligga stilla och stirra . . . rulla runt på golvet i en hög och bita på varandra. Håller på att bli tokig!

Gimzo är så menlös och Findus så överaktiv, kan dom inte bara ge upp denna makt kamp som nu hållit på i snart ett år. Men visst är det härligt med djur.


Gizmo lagom road


Findus ; Om jag sträcker på mig så kanske jag når att putta till Gizmo


Findus; Åh det gick inte


Vila lite så orkar man bråka mera sedan


Är jag inte söt, inte gör jag några dumheter


Ny plan om jag skulle....

Fortsättning följer....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar