11 november 2011

Totalt kaos!

Hur kan det komma sig att det känns som vårt hus är i ett totalt kaos hela tiden. Skulle inte jag nu borda ha allt tid i världen att städa och hålla ordning då jag går hemma varje dag. Kan inte minnas att vi hade det såhär råddigt då Ebba var liten, fast hon var ett mycket mera "krävande" / famn barn än vad Jerry är.

Nå i och för sig har nog kvadraterna och barnen blivit fler men i alla fall, lite städ tid borde man ju hitta. Eller kan det vara så att jag bara är lat?

Egentligen gillar jag ju inte då det är råddigt men jag gillar ju inte heller att städa, borde kanske försöka finna den gyllene medel vägen.

Ibland känns allt så oändligt, man städar i ena ändan av huset och då man kommer sig till andra ändan , väller det ut saker i den ändan man började i. Finns liksom inget slut på det hela.

Kan ibland känna: Oj, hur kan man ha det såhär? då jag kommer hem till någon som har det snyggt och prydligt, inte ett damm korn syns någon stans. Inga leksaker som man måste kliva över för annars snubblar man i dem. Ni som har det så, kan inte ni ge mig en liten kurs i hur man skall göra för att få allt att hitta sin plats och hållas där.

Nå nu skall jag sluta skriva och ta mig i kragen och ta tag i dammsugaren som står framme från förra gången den var i användning. Vilket säkert var igår då det känns som vi har Carpellas sandstrand i vår tambur, fast man dammsuger varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar