17 december 2011

Jerry 5 månader

Min lilla kille har hunnit bli 5 månader, ja eller snart är han ju 5 1/2 månad. Tiden går så fort. Från att han föddes och inte "kunde" göra nått annat än äta, sova och skita så har han under denna korta tid lärt sig massor.

Han är nu en livlig (liten) krabat på hela 7885 g och 69 cm, måtten fick vi då vi var vid 5 månaders kollen på rådgivningen. Så "liten" vet jag inte egentligen om han är men i alla fall. Han har växt 17 cm och typ fördubblat sin vikt sedan han föddes.


Livlig krabat var det, jo han älskar att vara i hoppgungan och ja jag vet att alla fysioterapeuter säger att man inte skall använda hoppgunga, sitter eller nått annat för den delen. Barnen skall ligga på golvet och lära sig. Men, NEJ jag vill använda hoppgungan för min lilla kille älskar att vara i den. Man måste förstås komma ihåg att han inte kan bosätta sig i den men korta stunder tycker jag är ok. Sen gillar han ju nog att vara på golvet också men just nu blir han lite små irriterad på sig själv då han bara vänder från rygg till mage hela tiden. Detta fast han kan vända sig tillbaka från mage till rygg också men han kommer av sig då han blir irriterad och bara ligger och gnäller/skriker.

Nu är det bara att vänta och se hur lång tid det tar före han börjar åla sig framåt ... eller bakåt, dom brukar ju fara bakåt först. Jerry intar ofta en ställning där rumpan är högt uppe och huvudet nere i golvet och så går fötterna. Tror han övar på att börja ta sig framåt.

Men nu till slutsatsen. Nog är dom ett under, att nån kan lära sig så mycket och växa så mycket på bara några månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar