27 december 2011

Julafton

Har inte varit en "bra" bloggare över julhelgen, men kan tilläggas att jag inte hunnit. Man kan inte alltid hinna med allt. Nå jag skall nog skriva lite om hur vi haft det såhär efteråt nu då det är mellandagar och lite mera "vardag".

Kan meddelas att även i år hittade tomten/julbocken ja vad man nu kallar honom, inte till oss men dit där vi alltid är på julen nämligen till favvo kusinerna. Kan också meddelas att vi varit snälla under året som gått, speciellt barnen då men också vi vuxna.


Jag fick som vanligt (får varje år) om jag varit snäll, en Dr House säsong, detta år nummer 6. Så nu skall här ses på tv.. . .om jag nu hinner det mellan blöjbyten, skrik och matning, dotterns Wii spelandet och "vanligt" tv tittande som mannen eller Ebba skall se. Nå nån gång nu och då skall jag nog hinna se ett avsnitt eller två.

Sen har tomten också konstaterat att min gamla telefon inte fungerade som den skulle mera. Så jag har fått en ny, en Nokia 500. En sån telefon som är smart. Betyder det nu att jag inte mera behöver vara lika smart för min telefon är det??? Nu måste jag bara uppdatera min anslutning så räkningarna inte blir sky höga före jag börjar använda min nya telefon. Skall försöka ta mig in till stan idag och fixa det och kanske kolla lite rea på samma gång. Sen återstår bara att se om man lär sig att använda telefonen. En telefon idag är ju inte som på den gamla goda tiden bara en telefon utan nu är den så mycket mera men det är ju på samma gång så mycket mera att lära sig.

Tillbaka till julklapparna Ebba och Jerry fick jätte många fina klappar. Det var allt från kläder, pulkor, slalom hjälm till lego, film, spel och barbie dockor.


Men nu tycker jag det räcker om klapparna nu till en sak som hör julen lika mycket till som klappar och tomten nämligen maten. Alla gillar ju inte julmat men jag är en sån som gör det. Gillar inte allt men kalkon, kålrotslåda och plommonkräm åhhhhhhh vad gott. För att inte tala om ostbrickan som traditions enligt avrundar julafton. Att ost kan vara så gott.

Jag tror att jag kan klassa mig som vuxen för det är nog så att jag skulle välja bort klapparna men inte maten om jag skulle behöva välja endera. Tror ju inte ett barn skulle välja maten framför klapparna. Vuxenpoäng till mig.

Kan dock erkänna att jag kanske äter lite för mycket under julhelgen och att det kan hända att det syns om och när man ställer sig på vågen. Nå men det är det värt, man kan hålla tillbaka i januari.

Julafton avslutades med en dålig nattsömn av lille man men det är ju förståeligt så som han fått vara med på dagen. Han hade säkert överfullt i huvudet av intryck. Det är sånt man får ta. God Jul på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar