11 december 2011

PLEPPO LIVE

I fredags var första gången jag och min man var "utan" vår lilla kille. Mommo var här och skötte barnen. Det gick bra. Lite skrik och gnäll men över lag hade det gått bra, inte värre än normala kvällar skulle jag tro.

Det är ju alltid skönt att veta att han inte skrek hela tiden, inte så jätte mycket för Jerrys skull, han dör nog inte av att han skriker nån timme men för mig. Skulle inte kännas kul att gå ut nästa gång om jag vet att skötaren har en kille som bara skriker att ta hand om. Som tur hade det ju gått bra så jag VÅGAR lämna bort honom på nytt utan dåligt samvete över att skötaren kommer att ha tinnitus i flera veckor eller behöver få en uppsättning av öronproppar i jul klapp.

Nå nu till saken, vi var på teater tillsammans med vänner. Vi såg Pleppo Live.

En pjäs som i princip bara fått ros och inget ris. Jag kan inget annat än hålla med. Pjäsen var till minst 80% jätte, jätte rolig och de 20 övriga %:na var också bra men kanske inte så att du höll på att kissa ner dig av hur mycket du skrattade. Skratt musklerna i kinderna fick i alla fall ett rejält gymnastik pass.

Om ni inte redan bokat biljetter tycker jag ni skall göra det, för denna teater är definitivt värd att se och värd sina 25 euro det kostar / person att se.

Jag ger PLEPPO LIVE betyget fem Panda björnar av fem möjliga.


Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar