19 december 2011

Tänder?

Frågan är om Jerry håller på att få flera tänder eller om han bara annars är gnällig. Tycks som inget är bra, allt blir bara till gnäll. Hoppas att det är tänder på kommande och inte att han t ex håller på att bli sjuk.

Men egentligen skall man ju inte klaga, vet en som har det många gånger värre än jag just nu. Mina tankar går till dig Petra.

Förstår fortfarande inte hur läkare kan behandla nån på det sättet, att de inte har nån empati och tänker på den psykologiska biten alls. Att först få reda på att ens barn är sjukt är inte alltid lätt och att sedan inte ens få svar på sina frågor det är under all kritik.

Jag minns ju själv hur omtumlande det var att vara första gångs förälder och så på samma gång få beskedet att ens barn hade ett "fel", För de som inte redan vet så föddes Ebba med gomspalt. Alla vill ju att ens barn skall vara friska och att de inte skall behöva utsättas för nått extra. men om nu barnen har nån sorts sjukdom så är det minsta man kan begära att man i det skedet man får reda på det har möjlighet att få svar på alla de 1000 frågor som man har.

Jag blir så arg och frustrerad över att det får vara på detta viset. Jag vill hjälpa min vän men enda jag kan göra är att finnas där för henne och hoppas att hon känner att hon inte är ensam i världen.

Men det som inte dödar härdar. Då man har haft/har ett barn med nån sort av sjukdom och livet inte alltid är lätt och går som man planerat så ser man på livet på ett annat sätt. Det är inte lika farligt då ens barn ramlar och skrubbar knät eller bryter armen, det är bara småsaker som är lätta att fixa till. Man tar inte lika stort problem av att kläderna dom har på sig har en fläck eller två eller att färgerna inte passar ihop. Man lär sig att leva i nuet och ta dagen som de kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar