2 oktober 2011

Fötterna

Måste reflektera över mina fötter. Nu efter att jag blivit "normal" tillbaka efter graviditeten.

Tog kort på mina fötter då jag var gravid, för jag "glömde" göra det förra gången och fatta inte fören efter att Ebba var född exakt hur mycket svullnad jag hade haft. Då jag också denna senaste graviditet samla massor med vätska kom jag ihåg hur "besviken" jag var då jag inte fotot mina fötter då dom var som bollar sist, så denna gång grabba jag tag i kameran och tog kort. Fotot är taget nån gång i vecka 35 kanske. Alltså jag han ännu efter då detta foto tagits samlat på mig ännu mera vätska. Det är ganska intressant hur kroppen reagerar på olika omständigheter så som t ex graviditets hormoner.

Mina fötter som gravid


Mina fötter som icke gravid


Nu efter graviditeten och efter att ha gått halva sommaren med så svullna fötter att enda skorna som gick på fötterna var ett par crocs som är en nummer för stora normalt kan jag konstatera att mina nuvarande fötter ser grymt smutsiga ut. Detta beror nog på att jag under graviditeten blev brun av solen på mina jätte boll fötter. Då vätskan sedan försvann efter graviditeten så skrolla skinnet ihop sig och nu ser jag ut som jag skulle vara smutsig hela tiden. Kan konstateras att jag är glad att jag inte solade magen under graviditets veckorna under sommaren tänk hur den skulle sett ut om man blivit brun där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar