2 oktober 2011

RIO / THOR och GULLIVERS RESOR

Under helgen har vi kollat tre filmer, skall nu försöka skriva vad jag tyckte om dem och betygsätta dem med * (man kan max få fem *):


RIO: Helt ok för att vara en animerad film. Inte nått jag ligger dubbelvikt i skratt av men helt klart en film hela familjen kan se tillsammans. Dock tycker jag inte att den håller samma klass som t ex Ise age filmerna som har samma skapare.

Betyg: ***


THOR: En film i min smak. Lite överdriven i vissa lägen men det är ju en äventyrs film och en påhittad historia, så då gör det mig inget att den är lite överdriven. Det var i alla fall nått nytt, inte samma gamla vanliga "översvämning" eller "storm" eller "kärleks drama" som man sett 1000 gånger förut. Kan tilläggas att jag inte somnade, detta säger redan att spänningen var ok, det blev inte långtråkigt och sövande.

Betyg: ****


GULLIVERS RESOR: En till familje film, dock kanske för lite äldre barn. Men helt klart en film som både ung och gammal kan se på. Negativt är dock att filmer som dessa sällan är dubbade till Svenska fast de är tillåtna från 7 år. Inte kan min 7 åriga flicka engelska. Så fast jag tror att hon skulle tycka om filmens handling kan /vill hon inte se filmen just pga av att hon inte förstår vad de säger. Synd! Filmen var rolig men inte heller denna film var så man låg dubbelvikt i soffan av hur rolig man tyckte den var. Vissa höjdpunkter fanns det men betyget blir tre * av fem möjliga.

Betyg: ***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar