27 oktober 2011

Wii och en fet Wii Gubbe


Då vår stora tjej fyllde 7 år fick hon ett Wii av oss i present. Jag har nu lagat en egen gubbe åt mig och tänkte att nån gång då jag hinner skall jag pröva deras gympa och muskelträning som de har med i spelen. Bildkälla

Överlag tycker jag att dataspelen går mot rätt riktning då de utvecklats så mycket att man nu kan använda kroppen då man spelar, för man måste erkänna visst är det roligt att spela ibland i alla fall Wii. Tror man blir aldrig vuxen riktigt på riktigt då det gäller såna här saker.

Ibland kan man komma på sig med att hela familjen sitter och kollar på då dottern och nån kompis spelar, och man sitter och nästan hejar på dem så det skall gå bra.


Nå till saken, tillbaka till min Wii gubbe som för övrigt är tjock enligt dottern och hennes kusin. Dom skratta och sa men kolla va din gubbe är en tjockis då jag fixat till den. Tack för det då är man väl en tjockis på riktigt också. Dock enligt balans testet man gör så var min Wii fit age bara 28 (-3 år) ha ha där fick ni jag är ju hur ung som helst.Bildkälla

Men ibland känner man sig nog som på bilden bredvid alltså Wii Fat ! Känns som man bara det sista halvåret då man var gravid inte orkade göra nått åt träningen utan bara åt och satt på soffan. Sen de som många säger att då du ammar så bara rinner kg av dig, inte på mig i alla fall, har fortfarande 7 kg kvar av dom 25 kg som jag drog på mig under den senaste graviditeten. Sen kan ju tilläggas att man ännu efter man fått bort de 7 kg kunde mista lite till för utgångs vikten var inte det den borde ha varit. Jobbigt men det är bara att ta tag i saken, för ner skall jag. Kanske med hjälp av min feta Wii gubbe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar