7 oktober 2011

Solros

Då jag för en tid sedan läste VBL (lördagen den 1 oktober) så fanns det på första sidan en stor bild på en solros. Då jag började läsa artikeln kom jag fram till att den handlade om två pojkar som odlat solrosor under sommaren och försökt få dem att bli så höga som möjligt. Det var nån 4H tävling de deltog i.


Med ens tänkte jag, men en sån har ju jag också. Vi har en solros som växer på vår bakgård som nog säkert är 3,5 m lång. Vår solros är nog kort jämfört med hur långa killarnas solros i artikeln var, tror att deras var runt 4,8 m hög. Tänk ca 1 m till på vår. Nå men i alla fall har vi haft flera som kommit till oss som kommenterat att vi har en sån jätte hög solros, hur kan den ha blitt så?

Jo svaret är att man ger den mycket sol, vatten och kärlek. Nå nej jag skojar, inte vet jag den bara blev stor och hög. här är den i alla fall min solros:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar