20 oktober 2011

Nykläckta bebisar

Idag har jag och barnen (mina egna barn och deras ena kusin) varit på bebisträff. Vi har träffat 4 andra bebisar. I valör lite större än Jerry och mycket mindre än Jerry.

Man blir helt chockerad över hur snabbt bebisar växer, alla vet att nykläckta bebisar är små, men att dom skulle vara såååååå små kom jag inte ihåg och då är det bara 3 månader sedan min kille var lika gammal som dessa nykläckta tjejer jag såg idag. Bebisarna vi träffa var bara 2 veckor och 1 1/2 vecka gamla. Två små pytte tjejer. Min 3 1/2 månaders kille såg ut som en jätte bebis i jämförelse med dessa gulliga små varelser. Men kanske det är min kille som är stor? Han är näst intill lika stor som de två andra större bebisarna som för övrigt också är tjejer. Dessa tjejer är 6 månader och 7 månader och skulle man inte se på deras sätt att vara och röra på sig att de är äldre än Jerry skulle man kunna tro att dom är nästan jämn gamla.

Det är nog bara att konstatera att man glömmer snabbt (hur små de varit) , bebisar växer fort (vissa fortare än andra) och att det är skillnad på tjejer och killar.


M 7 mån, M 6 mån, J 3 1/2 mån, Bebis 2 v, Bebis 1 1/2 v

Bebisträffen var för övrigt mycket trevlig och vi ser fram mot nästa träff i mitten av november, i alla fall jag och Jerry. De äldre barnen tyckte nog att man skulle ha kunnat tillbringa dagen på nått annat sätt ( tex spela Wii eller leka hemma) fast de fanns två olika lekparker bara utanför dörren och de hade fått välja var sin ny målarbok för vi for. Men det är nog så att vara 7 år att livet inte alltid är så roligt då man måste följa med mamma på såna saker som man själv inte tycker förgyller livet. Men idag var det mammas och Jerrys dag, deras dag blev i alla fall förgylld.

2 kommentarer:

  1. Tac själv! Det var jätteroligt att se alla bebisarna på en och samma gång! Här har lilla fröken sovit från 14.30 och sover ännu. Jobbigt med kompisar på besök ;)

    SvaraRadera
  2. Ja hon va ju vaken nästan hela tiden, det är lång tid för en liten liten tjej att orka så. Förstår att hon decka totalt!

    SvaraRadera